icon-alerticon-arrowicon-checkicon-closeicon-facebookicon-flickrglueinfoicon-linkicon-linkedinicon-lockicon-menuicon-pencilicon-pinicon-searchnoun_42941_ccicon-slideshareicon-twittervovicon-youtube

Joris' verslag van Learning Live 2017

Dossiers VOV-Blog
Learning Live

1. Do not focus on learning needs but on user needs

De boodschap hier is duidelijk: L&D’s uitgangspunt moet steeds de behoefte van de gebruiker zijn - waar de gebruiker een individu, groep of organisatie kan zijn.

De vraag ‘Welk business issue verhelp je met dit L&D-initiatief?’ moet makkelijk te beantwoorden zijn!

2. Change: start small, think big & act fast

Maanden voorbereiden om een programma uit te rollen, beantwoordt waarschijnlijk niet langer aan de “close time to market”-verwachtingen die de business heeft.

Als L&D-ers evolueren we naar een markt waar we onze oplossingen razendsnel moeten neerzetten en dan lijkt deze simpele strategie wel de ideale uitgangspositie. 

Klein beginnen met een pilootversie, daarbij het grotere plaatje/doel voor ogen houden en snel schakelen als de situatie daar naar vraagt.

3. Engaging your CEO and major stakeholders is priority number 1

Je bent als L&D maar zo sterk...

Zin om verder te lezen?

Om dit artikel verder te lezen moet je lid zijn van het VOV netwerk.
Ben je reeds lid? Log dan nu in om verder te lezen.

Word nu lid Inloggen