icon-alerticon-arrowicon-checkicon-closeicon-facebookicon-flickrglueinfoicon-linkicon-linkedinicon-lockicon-menuicon-pencilicon-pinicon-searchnoun_42941_ccicon-slideshareicon-twittervovicon-youtube

Vijf tips van het Expertisecentrum voor Gezond Bewegen

VOV-Nieuws Gezondheid & welzijn
Fit

1. Kies een activiteit die je leuk vindt

Zorg dat je zelf plezier hebt aan de activiteit die je doet, bewegen mag geen straf zijn.

Kies geen beweegvorm waar je niet van houdt want die geef je toch op na een tijdje. 

Jouw beweegactiviteit moet bij jou en je lichaam passen! Heb je bijvoorbeeld last van overgewicht en wil je hieraan iets doen?

Kies dan in eerste instantie niet voor lopen als dit te zwaar is. Begin eerder laagdrempelig (vb. met wandelen).

2. Zorg dat bewegen uitdagend blijft

Als je drie keer per week steeds hetzelfde toertje gaat wandelen of joggen, kan dat na een tijdje saai worden.

Zorg voor afwisseling en hou het spannend.

Ga eens met de fiets naar het werk, spreek met vrienden af voor een partijtje badminton of ga wat baantjes trekken in het zwembad.

Wil je toch lopen, steek dan variatie in je parcours. Loop...

Zin om verder te lezen?

Om dit artikel verder te lezen moet je lid zijn van het VOV netwerk.
Ben je reeds lid? Log dan nu in om verder te lezen.

Word nu lid Inloggen