icon-alerticon-arrowicon-checkicon-closeicon-facebookicon-flickrglueinfoicon-linkicon-linkedinicon-lockicon-menuicon-pencilicon-pinicon-searchnoun_42941_ccicon-slideshareicon-twittervovicon-youtube

Waarom maakt L&D niet méér gebruik van MOOC's?

Dossiers VOV-Beurs
Mooc

Uit resultaten van 2016 bleek namelijk dat MOOC’s (Massive Open Online Courses) veel gebruikers en toepassingen kent, maar door de L&D professionals niet langer als ‘hot’ werden bestempeld.

Sinds 2014 is het van de vierde plaats gezakt naar de veertiende op een totaal van zestien mogelijkheden.

Dat kan betekenen dat L&D professionals deze mogelijkheid nu ‘gewoon’ vinden, of dat ze er op uitgekeken zijn (‘shiny thing syndrome’).

Volgens Donald H. Taylor is het een klassiek geval van het laatste.

Mocht het hier om de laatste nieuwe gril gaan van een kleine groep L&D’ers, zou het van geen belang zijn. Maar uit de cijfers blijkt dat veel mensen MOOC’s gebruiken, dat er wel degelijk een grote markt voor is.

In 2015 verdubbelde die markt zelfs.

Werknemers lijken MOOC’s dus meer en meer te omarmen en te gebruiken.

Als L&D diensten hier niet méér...

Zin om verder te lezen?

Om dit artikel verder te lezen moet je lid zijn van het VOV netwerk.
Ben je reeds lid? Log dan nu in om verder te lezen.

Word nu lid Inloggen

Lees ook ...