icon-alerticon-arrowicon-checkicon-closeicon-facebookicon-flickrglueinfoicon-linkicon-linkedinicon-lockicon-menuicon-pencilicon-pinicon-searchnoun_42941_ccicon-slideshareicon-twittervovicon-youtube

Wat het onderzoek zegt over Brain Based Learning en Neuroscience

Dossiers VOV-Beurs
Brein

Wat zeggen de experten?

Neurowetenschappers zijn uiteraard enthousiast over neurowetenschap. Maar als ze praten over de manier waarop hun expertise kan bijdragen aan leren en ontwikkelen, zijn ze toch een stuk voorzichtiger.

Neurowetenschapper John Media, zei in juni 2015:

  • "I don't think brain science has anything to say for business practice."
  • "We still don't really know how the brain works."
  • "The state of our knowledge [of the brain] is childlike."

Daniel Busso en Courtney Pollack, onderzoekers van Harvard, kwamen in datzelfde jaar tot de volgende conclusies:

  • “There is little doubt that our knowledge of the developing brain is poised to make important contributions to the lives of parents, educators and policymakers…”  
  • “Some have voiced concerns about the viability of educational neuroscience, suggesting that neuroscience can inform education only indirectly…”  
  • “Others insist that neuroscience is only one small component of a multi-pronged research strategy to address educational challenges, rather than a panacea…”

Neurowetenschappers zien op dit...

Zin om verder te lezen?

Om dit artikel verder te lezen moet je lid zijn van het VOV netwerk.
Ben je reeds lid? Log dan nu in om verder te lezen.

Word nu lid Inloggen

Lees ook ...