Het belang van neurowetenschap voor L&D

VOV-Toolbox Boekenwijsheid
Neuroscience For Learning And Development Cover

Het is niet Collins’ bedoeling om van de lezer een ware neurowetenschapper te maken. Wel is ze ervan overtuigd dat kennis van de werking van de hersenen bij kan dragen aan verbeteringen van training:

¨Do you know that when you’re curious it’s much of a buzz as a bar of chocolate, a game of tennis or a flutter on the horses? Why do we find curiosity so pleasurable? When we are curious our brains are stimulated by dopamine, a neurotransmitter that works on our internal reward systems […] Dopamine is our own internal reward neurotransmitter […] This is wonderful news if you’re involved in helping people learn because so long as you can make them curious you’re making learning enjoyable and they’ll want to come back for more, again and again and again¨ (Collins, p. 13)

Aan de hand van achtergrondinformatie en praktijkvoorbeelden legt ze op een prettige manier...

Zin om verder te lezen?

Om dit artikel verder te lezen moet je lid zijn van het VOV netwerk.
Ben je reeds lid? Log dan nu in om verder te lezen.

Word nu lid Inloggen