Zin om verder te lezen?
Om dit artikel verder te lezen moet je lid zijn van het VOV netwerk.
Ben je reeds lid? Log dan nu in om verder te lezen.
VOV woonde een aantal presentatiesessies bij tijdens Learning Technologies in Londen. Zo volgden we de sessie van onderzoekers Laura Overton en Shannon Tipton. Zij onderzochten in 2020 hoe L&D sterker uit de pandemie kon komen. Het antwoord? Experimenteren. Maar hoe doe je dat goed? En hoe vergroot het de bekwaamheid van het L&D-team?
De onderzoeksvraag die Laura Overton en Shannon Tipton zichzelf stelden niet lang na de uitbraak van de pandemie was: hoe raakt L&D hier sterker uit? Welke bold action kunnen L&D’ers nemen na COVID-19? Overton en Tipton definieerden bold als volgt: business first, open minded, leading & learning en deliberate (intentional, evidence informed).
Ze bevroegen zo’n 32 L&D-beoefenaars en denkers, wat de start betekende van een wereldwijde onderzoekreis van 18 maanden. Wat bleek? De mogelijkheid om te experimenteren (iets nieuw te proberen, snel te falen en nog sneller te leren) was een eigenschap die goed presterende L&D-teams gemeenschappelijk hadden.
Laura Overton en Shannon Tipton ontdekten tijdens hun onderzoek dat je L&D door verschillende lenzen kan bekijken. Een daarvan is de experimentenlens. Een lens die cruciaal is, maar vooral ook een lens die enorm veel onzekerheid met zich meebrengt.
Want hoe geef je jezelf de toestemming om iets nieuw...
Om dit artikel verder te lezen moet je lid zijn van het VOV netwerk.
Ben je reeds lid? Log dan nu in om verder te lezen.