L&D inkopen: wat kan er allemaal misgaan?

VOV-Toolbox
Lereninkopen Zoom

Je zou bijna denken dat er met alle stappenplannen, overwegingen, inkoopcriteria en verbetersuggesties uit Leren inkopen niets meer fout kan gaan en je na dit robuuste werk regelrecht naar de beste inkoop wordt geleid. Maar L&D-dienstverlening blijft mensenwerk, daar gebeuren toch ook onvoorziene zaken? Daar klikt het toch ook soms niet, daar heeft een aanbieder toch soms ineens veel meer ander werk waardoor hij niet zo veel zorg aan de opdracht kan besteden als voorzien, daar is het soms toch te laat voor verbetersuggesties..? 

'Dat vriendje wordt het niet'

Gelukkig zijn de auteurs maar een Zoomlengte van ons verwijderd en kunnen ze ook hier uit eigen ervaring spreken. Marlo Kengen: “Als interne L&D-er moest ik eens een managementleergang inkopen. Ik was heel enthousiast was over een aanbieder; ik had daar heel goede gesprekken mee, die stelde heel goede vragen... Maar na één dag training kwam een van de leidinggevenden naar mij toen...

Zin om verder te lezen?

Om dit artikel verder te lezen moet je lid zijn van het VOV netwerk.
Ben je reeds lid? Log dan nu in om verder te lezen.

Word nu lid Inloggen