icon-alerticon-arrowicon-checkicon-closeicon-facebookicon-flickrglueinfoicon-linkicon-linkedinicon-lockicon-menuicon-pencilicon-pinicon-searchnoun_42941_ccicon-slideshareicon-twittervovicon-youtube

Over paarden, goesting en er een feestje van maken

VOV-Nieuws
Instructional D

Paarden

Als je gaat designen, moet je verrassen, zei Els, maar dat wil niet zeggen dat je alles zelf moet gaan verzinnen. Nodig de business – en desnoods de lerende zelf - mee aan tafel voor het ontwerpproces.

  • Werk vanuit een visie en strategie (Why)
  • Maak een behoefe analyse en actieplan (What)
  • Kies de juiste leer- en opleidingsmethodes (How)

GDPR en Service Design

Wout Verhoeven (Arboth) gaf als case een toepassing mee van bovenstaande why, what en how opbouw. Dit zou je kunnen gebruiken om de awareness  in je organisatie te verhogen rond GDPR:

Carl Callewaert presenteerde hoe ze bij VDAB naar de klantenreis keken om hun service design beter te maken.

Daarin staat de klant centraal en kijk je naar de eigen dienstverlening. Deze aanpak is ook te vertalen naar instructional design, door het woord ‘klant’ te vervangen door ‘lerende’.

Maak er een feestje van...

Zin om verder te lezen?

Om dit artikel verder te lezen moet je lid zijn van het VOV netwerk.
Ben je reeds lid? Log dan nu in om verder te lezen.

Word nu lid Inloggen

Lees ook ...