Pitstop Learning Analytics - een samenvatting

Dossiers VOV-Pitstops
Mentimeter Lma

1. Technologie-ondersteund leren & Learning Analytics – Opportuniteiten en randvoorwaarden door Dr. Annelies Raes (ITEC, imec onderzoeksgroep, KU Leuven)

In de openingskeynote maakten we de oversteek van corporate learning naar onderwijs. De nadruk lag op nieuwe werkvormen waarbij veel oog is voor samenwerking en leren door interactie. Technologie biedt hierbij extra mogelijkheden, ook naar analyse van leervormen en effectiviteit.Technologie laat toe om van passief naar interactief leren over te schakelen, bijvoorbeeld door quizzen en online bevragingen te doen tijdens de les. Het voorbeeld werd gegeven met Mentimeter (zie www.mentimeter.com). Door een quiz te doen verhoog je het engagement, hetgeen een beter leerresultaat oplevert.Technologie laat verder toe om te personaliseren, en om het onderwijs aan te passen aan de realiteit van de arbeidsmarkt. Dankzij technologie kun je ook samenwerkend leren stimuleren, zelfs op afstand.

Als het gaat om engagement en betrokkenheid, blijkt dat virtuele klassen niet altijd gevolg hebben...

Zin om verder te lezen?

Om dit artikel verder te lezen moet je lid zijn van het VOV netwerk.
Ben je reeds lid? Log dan nu in om verder te lezen.

Word nu lid Inloggen