Steviger in de schoenen bij L&D inkoopwerk

VOV-Toolbox Boekenwijsheid
Leren Inkopen Koffie

De eerste helft van het boek gaat over de voorbereiding van inkoop van een L&D-dienst. Het kwart dat daarna komt gaat over de uitvoering van de inkoop – de aanbieder transformeert hier naar leverancier – en het laatste deel gaat over borging.

Typisch L&D?

Jagtman en Kengen schreven het boek omdat er nog weinig geschreven was over inkoop specifiek voor L&D. Het merendeel van de handleiding lijkt prima toepasbaar op de inkoop van andere diensten. Heel interessant is het stukje geschiedenis over het inkoopvak aan het begin van het boek, waar wordt uitgelegd hoe relatiemanagement en prestatiegericht inkopen de focus werd van inkopers. Specifiek voor L&D wordt uitgelegd hoe inkoop door de shift van opleiding via standaard cursussen naar leren op de werkplek, meer maatwerk werd. Doordat het onderscheid tussen werken en leren vervaagt, moet L&D in toenemende mate haar toegevoegde waarde laten zien, wat volgens de schrijvers vraagt om...

Zin om verder te lezen?

Om dit artikel verder te lezen moet je lid zijn van het VOV netwerk.
Ben je reeds lid? Log dan nu in om verder te lezen.

Word nu lid Inloggen