Tips voor jouw sportieve voornemens!

VOV-Nieuws Gezondheid & welzijn
Run

Lopen is een zeer aantrekkelijke activiteit om je fitheid te verbeteren. Het is relatief goedkoop en makkelijk om er (opnieuw) aan te beginnen.

Je trekt je loopschoenen aan, stapt de deur uit en bent vertrokken voor je eerste loopsessie.

Hoewel lopen een zeer geschikte activiteit is om je conditie op te bouwen, schuilt er steeds het risico op blessures.

Het oplopen van een blessure kan je ontmoedigen en je goede voornemen dan ook grondig in de war sturen. 

Enkele tips:

  • Schaf jezelf een goed paar loopschoenen aan (ideetje voor jouw cadeaulijstje); schokdempend en  aangepast aan jouw voeten en looppatroon. Kies daarvoor een gespecialiseerde sportwinkel. De investering in prima schoenen loont zeker de moeite.
  • Beperk de intensiteit van de looptrainingen. Zolang je kunt blijven praten, ligt de intensiteit van deze sessie niet te hoog. Een looppartner zorgt ervoor dat je langer gaat volhouden.
  • Bouw geleidelijk op voor een goede recuperatie.
  • Kies voor een juiste ondergrond...

Zin om verder te lezen?

Om dit artikel verder te lezen moet je lid zijn van het VOV netwerk.
Ben je reeds lid? Log dan nu in om verder te lezen.

Word nu lid Inloggen