Verslag boekvoorstelling: Communiceren als het (nog niet) brandt – Eveline De Ridder

VOV-Toolbox Boekenwijsheid
Verslag Book Breakfast

Auteur: Johan Buts

Eveline De Ridder heeft meer dan 20 jaar ervaring in crisiscommunicatie en reputatiemanagement in België, en richtte in 2010 mee het communicatieagentschap Whyte Corporate Affairs op. Nadien volgden nog StudioTokyo, een strategisch agency dat organisaties visueel ondersteunt, en Twyst, dat zich op merken richt. Samen vormen zij één grote familie, vandaar dat de 3 ondernemingen een ‘y’ in hun bedrijfsnaam hebben, vertelt De Ridder. Haar boek, Communiceren als het (nog niet) brandt, valt al meteen op door z’n gele cover. Zo zijn er niet veel.

Communicatieadviseurs brengen vaak de ijsbergtheorie ter sprake. Slechts een klein deel van een crisis is zichtbaar voor het publiek, terwijl het grootste deel van de crisis verborgen blijft onder de oppervlakte. Een crisis kan een oorzaak kennen buiten een organisatie om, zoals de financiële crisis of de coronacrisis, maar evengoed kan dit van binnen de organisatie komen...

Zin om verder te lezen?

Om dit artikel verder te lezen moet je lid zijn van het VOV netwerk.
Ben je reeds lid? Log dan nu in om verder te lezen.

Word nu lid Inloggen

Lees ook ...