Kick-off Focusgroepen Go Hack Yourself

VOV-Activiteiten
23 04
Ghy

Dit is de eerste van vier bijeenkomsten. Twee vinden plaats voor de zomer. De resterende twee plannen we in het najaar in.

Het traject eindigt in februari 2019 in een conferentie.

We verdelen het werk onder vier focusgroepen:

  • Kennismanagement
    • Hoe wordt kennis overgedragen?
    • Hoe wordt kennis in de organisatie in kaart gebracht?
    • Wat kan er gebeuren om kennis te borgen en beschikbaar te houden als L&D er niet meer zou zijn?
  • Eigenaarschap
    • Waar ligt de verantwoordelijkheid voor leren?
    • Wie neemt het initiatief?
    • Hoe wordt dit gelinkt aan talent management?
    • Hoe managen we dat?
  • Impact op organisatie bij ‘niet-leren’
    • Wat gebeurt er in organisaties die geen formeel L&D beleid hebben? Hoe doen start-ups dat?
    • Wat is de impact op de business? (cfr statement ‘What if you train people and they leave?’ vs ‘What if you don’t train them and they stay?’) – Ofwel wat is de return on ‘non-investment’
    • Wat is de impact op de medewerkers?
  • Kwaliteitscontrole
    • Hoe - en door wie of via welk kanaal - wordt de kwaliteit van leerprocessen/leren/inhoud gewaarborgd? (denk aan sociaal leren)
    • Kan er een model/checklist/kwaliteitslabel zijn om dit te garanderen?

In elke focusgroep kunnen volgende centrale vragen meegenomen worden:

  • Zijn de antwoorden voor alle organisaties dezelfde of moet je differentiëren en zo ja, hoe?
  • Welke rol speelt technologie hierin?

Schrijf je in voor deze kick-off en start mee in een van de vier focusgroepen.

Weet je nu al aan welke focusgroep je graag zou willen deelnemenStuur een mailtje naar joris.vandersteene@vov.be met de vermelding van jouw keuze.

Je kan uiteraard ook nog op de dag zelf beslissen.

Programma

maandag 23 april 2018

15:00 - 18:00 Kick-Off Jaartraject: Focusgroepen

Praktische info

Locatie ​De Baarbeekhoeve (https://www.baarbeekhoeve.be/contact/)
Adres Baarbeekstraat 24
2812 Mechelen
Belgium
Kostprijs € Gratis voor VOV-leden
Type Enkel voor leden

Coördinatoren